EIGE: The Situation of Modern Women – La situación de las mujeres modernas

0
192

Under the patronage of Romanian Prime Minister Mrs. Viorica Dăncilă, the Romanian Presidency of the EU Council organised the High Level International Conference “The Situation of Modern Women – Between Empowerment, Leadership and Gender Discrimination”. The event will be held in Bucharest, on 29-30 May 2019 

Main objective of the conference is to bring together policy makers and relevant stakeholders and facilitate the exchange of best practices, policies and initiatives of EU member states on gender equality in economics, leadership and prevention of  gender discrimination in employment and access to decision-making processes.

In the context of the European Parliament and the European Commission new term and the preparations for EU post-2020 policies, the event also aims at mobilizing governments of the European Union to increase empowerment of women by strengthening their role and position in all areas of social life and by reducing the pay gap between women and men.

 

Con el patrocinio de la Primera Ministra de Rumania, la Sra. Viorica Dăncilă, la Presidencia rumana del Consejo de la UE organizó la Conferencia Internacional de Alto Nivel “La situación de las mujeres modernas: entre el empoderamiento, el liderazgo y la discriminación de género”. El evento se celebrará en Bucarest, del 29 al 30 de mayo de 2019.

El objetivo principal de la conferencia es reunir a los responsables de la formulación de políticas y las partes interesadas pertinentes y facilitar el intercambio de mejores prácticas, políticas e iniciativas de los Estados miembros de la UE sobre la igualdad de género en la economía, el liderazgo y la prevención de la discriminación de género en el empleo y el acceso a los procesos de toma de decisiones. .

En el contexto del nuevo mandato del Parlamento Europeo y la Comisión Europea y los preparativos de las políticas de la UE para después de 2020, el evento también tiene como objetivo movilizar a los gobiernos de la Unión Europea para aumentar el empoderamiento de las mujeres mediante el fortalecimiento de su papel y posición en todas las áreas de la sociedad. la vida y reduciendo la brecha salarial entre mujeres y hombres.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here